OPIS KSIĄŻKI

Książka Polski hip hop posiada wiele twarzy (wydanie trzecie, Poligraf), którą my autorzy – Sadi i Graff – mamy zaszczyt oddać w wasze ręce drodzy internauci, została napisana i wydana bez ciśnienia na lans na skórzanej sofie u Kuby Wojewódzkiego oraz bez rządzy komercyjnego zysku, bo nie o to w tym wszystkim chodzi. Naszym celem było i jest dotarcie do wszystkich, którzy tak samo jak my kochają prawdziwy hip hop i dla których zawsze najciekawsza jest prawda.

O książce

Ze względu na zawarte w książce informacje, do chwili obecnej nikt nie wskazał lepszej polskiej książki w tej dziedzinie i prawdopodobnie nie wskaże. Książka jest dedykowana dla wszystkich pragnących wyjść z obszaru stereotypów i dowiedzieć się czegoś więcej o prawdziwych założeniach i początkach historii polskiej kultury hip hop. Bez znajomości tego, mówienie o sobie: „jestem hip hop” lub tworzenie polskiego hip hopu jak powiedział Liroy, jest drętwe.

Obserwując dosyć długo internetowy hejt, który stał się trendem i podstawą w dyskusjach dla większości polskiego internetowego środowiska hip hop, doszliśmy do wniosku, że będzie lepiej jak zaoferujemy czytelnikowi książkę napisaną nie językiem z „ulicy sezamkowej”, który jest przeważnie adresowany do grona dziennikarzy i redaktorów, ale językiem nie stroniącym od slangowych stwierdzeń oraz kilku wulgaryzmów, które jednak nie są częste i nie zastępują znaków przestankowych, lecz mają związek z naszymi autentycznymi emocjami podczas pisania poszczególnych rozdziałów. Podwórkowa proza zawarta w książce utrzymuje zamierzony uliczny klimat i dociera do wielu ludzi, a bezprecedensowy, specyficzny styl i uliczna forma przekazu to główne cele tej publikacji.

Polski hip hop posiada wiele twarzy nie jest książką biograficzną, ponieważ książkę biograficzną może napisać każdy i potem takie książki są dostępne na lokalnej poczcie obok cukierków, szkolnych piórników, kartek świątecznych z aniołkami i książek typu Potrawy z grilla Siostry Bernadety z klasztoru w Ciechocinku, co wygląda jak ziemniaki na półce obok telefonów komórkowych w afrykańskim sklepie. Takiej sytuacji chcieliśmy uniknąć, ponieważ mamy szacunek do hip hopu i posiadamy poczucie własnej wartości. Dlatego książka Polski hip hop posiada wiele twarzy jest dostępna wyłącznie w księgarniach internetowych oraz salonach Empik w całym kraju.

Co w książce?

Na początku książki przybliżamy nasze postacie, aby czytelnik miał świadomość, że wiedza zawarta w niej pochodzi ze źródła, a nie z kałuży. Następnie czytelnik poznaje historię międzynarodowej, hiphopowej organizacji Universal Zulu Nation w Polsce, początki kultury hip hop w Polsce, historię polskiego breakingu (breakdance) oraz jego trzy pierwsze generacje, historię jednej z pierwszych polskich b-girls, zarys historii polskiego graffiti, realia polskiego hip hopu lat 90., historię polskiej muzyki rap i jej transformację, a także jak rodził się polski hiphopowy DJ-ing. Ponadto dowiemy się, gdzie naprawdę hip hop ma swoje korzenie i kiedy datuje się jego powstanie, również w Polsce. Jaka jest idea, filozofia oraz jakie są zapomniane wartości kultury hip hop jako subkultury ulicznej, na czym polega hiphopowa świadomość, jakie są poszczególne szkoły hip hopu, a także jak po wielu latach istnienia i rozwoju wygląda hip hop na tle innych subkultur. Polski hip hop posiada wiele twarzy to pierwsza na świecie książka odsłaniająca ukrywany przez media prawdziwy obraz legendarnej organizacji Universal Zulu Nation, która jako socjalno-religijny gang mający znamiona sekty pod  pretekstem  propagowania pokoju, szacunku, jedności oraz innych wartości stosuje hip hop do rozpowszechniania kontrowersyjnej filozofii islamu na całym świecie, tworząc swoje oddziały w różnych krajach.

Wiele osób w tej książce zderzy się z informacjami, o których wcześniej nie miało zielonego pojęcia. Niniejsza publikacja obala wiele stereotypów na temat kultury hip hop, porusza wiele innych zagadnień i zawiera refleksje na tematy związane z tą kulturą. Poprzez swoją treść bezdyskusyjnie zapisuje fundamentalną część historii polskiego hip hopu. Siłą tego niezależnego wydania jest potężna dawka niepublikowanej wcześniej wiedzy bez cenzury, opartej na faktach, których nie ma w innych tego typu drukowanych źródłach, a nawet w internecie.

Według czytelników

Według czytelników – racjonalnych opiniotwórców – Polski hip hop posiada wiele twarzy to książka ponadczasowa, ponieważ opisuje czasy polskiego analogowego hip hopu zanim pojawił się internet. Każdy kto uważa, że uczestniczy w tworzeniu kultury hip hop, każdy kto jest fanem prawdziwego hip hopu, każdy kto chce dowiedzieć się czym jest prawdziwy hip hop powinien tą książkę posiadać i przeczytać nawet kilka razy, ponieważ w momencie jej wydania stała się ona klasykiem gatunku.

Spis treści

  1. Wprowadzenie
  2. O czym tu mowa i kto dobrał słowa?
  3. Kim jesteśmy?
  4. Historia Universal Zulu Nation w Polsce
  5. Hip hop – nasza walka
  6. Początki w Polsce – lata 80.
  7. Breakdance
  8. Jedna z pierwszych prawdziwych polskich b-girls
  9. Następne pokolenia – lata 90.
  10. Polski obraz graffiti
  11. Polski rap
  12. Hiphopowy DJ Maestro
  13. Poprawka na hip hop
  14. Polski hip hop jako subkultura
  15. Trochę lukru i trochę gówna
  16. Podziękowania
  17. Bonus – Puzzle dla wariatów, czyli Universal Zulu Nation – fakty

Bonus w książce

Książka zawiera CD album Zibbster 90′s Baby. Zibbster to raper, który na swoim debiutanckim albumie oferuje nam 18 utworów nagranych z doborową ekipą raperów z prawdziwego zdarzenia, w języku polskim i języku angielskim w specyficznym klimacie najlepszego okresu w muzyce rap lat 90. czyli okresu golden age, gdy Zibbster przyszedł wówczas na świat. Stąd też pomysł na tytuł i okładkę płyty.

Tracklista:

  1. 90’s baby (deki Laik killa, prod. Street Sound)
  2. Born to perform (deki BDZ, prod. Street Sound)
  3. Zibbnotyze (prod. 3KG)
  4. Rekonesans (feat. ASK Squad, Łazor, Yeedraz, deki Laik killa, prod. BDZ)
  5. Sick’n’tired (feat. RAW BD, deki Laik killa, prod. Street Sound)
  6. 24/7 (deki BDZ, prod. Kadaf)
  7. Brigin’ it back (feat. Lipson, Yeedraz, deki Laik killa, prod. BDZ)
  8. One love (feat. Aerte, Kozioł T2T, deki BDZ, prod. Crackhouse)
  9. Magic beatbox
  10. Come on (feat. Michalyna, prod. Crackhouse)
  11. Weed i hip hop (feat. Lipson, prod Zbij Gniew)
  12. Świadomość (feat. Liper, Prazy, Zaho, prod. Street Sound)
  13. Erotyk 2 (deki & prod. BDZ)
  14. Rap’n’roll (feat. Kozioł T2T, gitara Divix, prod. CrackHouse)
  15. Knockout (deki Laik killa, prod. Street Sound)
  16. Mind your business (deki Laik killa, prod Sadzik)
  17. Życie z wariatami (deki Laik killa, prod. Street Sound)
  18. Outro – post scriptum (gitara & prod. Michalyna)

Życzymy miłej lektury – Sadi & Graff

Hirek Wrona: Warto mieć wiedzę o pionierach i legendach hip hopu. Nie tylko po to by móc za jakiś czas opowiadać o tym swoim dzieciom, ale przede wszystkim by być świadomym potężnej pozycji tej kultury pod koniec XX wieku i w pierwszych dekadach XXI wieku.

Druh Sławek: Sadi i Graff wznosili polską scenę hip hop oraz na niej występowali. W tej książce odsłaniają nieznane postronnemu obserwatorowi kultury hip hop, kulisy wielu lokalnych jak i światowych zdarzeń. Lektura obowiązkowa!

Dziurawe Sample: W dobie wirtualnej próżności, ta książka powala na kolana.

NIE PRZEGAP MOŻLIWOŚCI BYCIA UŚWIADOMIONYM