KILKA ZDAŃ O KSIĄŻCE

KLASYK GATUNKU
KLASYK GATUNKU

Bez rządzy komercyjnego zysku

Książka Polski hip hop posiada wiele twarzy (wydanie trzecie, Poligraf), którą my autorzy – Sadi i Graff – mamy zaszczyt oddać w ręce każdego potencjalnego czytelnika, została napisana i wydana bez ciśnienia na lans na skórzanej sofie u Kuby Wojewódzkiego oraz bez rządzy komercyjnego zysku, bo książka to nie płyta czy film i nie o to w tym wszystkim chodzi.

Nie biografia

Polski hip hop posiada wiele twarzy nie jest książką biograficzną, ponieważ książkę biograficzną może napisać każdy. Poza książki biograficzne są przeważnie dostępne na lokalnej poczcie gdzieś obok cukierków, szkolnych piórników, kartek świątecznych z aniołkami i książek typu Potrawy z grilla Siostry Bernadety z klasztoru w Ciechocinku, co wygląda jak ziemniaki na półce obok telefonów komórkowych w afrykańskim sklepie. 

Cel

Naszym celem jest dotarcie do wszystkich, dla których zawsze najciekawsza jest prawda. Polski hip hop posiada wiele twarzy (wydanie trzecie, Poligraf) oddaje hołd wielu ludziom, którzy zapoczątkowali hip hop w Polsce i kontynuowali jego rozwój przez pierwsze 20 lat zanim pojawił się internet. Niniejsza książka jest dedykowana dla wszystkich pragnących wyjść z obszaru stereotypów i dowiedzieć się czegoś więcej o prawdziwych założeniach i początkach historii polskiej kultury hip hop. Bez znajomości tego, mówienie o sobie: „jestem hip hop” lub tworzenie polskiego hip hopu jak powiedział Liroy, jest drętwe.

Proza

Doszliśmy do wniosku, że zaoferujemy czytelnikowi książkę napisaną nie językiem z „ulicy sezamkowej”, który jest przeważnie adresowany do grona radykalnych polonistów, ale językiem nie stroniącym od slangowych stwierdzeń, które mają związek z naszymi autentycznymi emocjami podczas pisania poszczególnych rozdziałów. Proza zawarta w książce utrzymuje zamierzony subkulturowy klimat i dociera do wielu ludzi, a uliczna forma przekazu jak wiadomo jest częścią kuktury hip hop.

Wiedza i fakty bez cenzury

Niniejsza publikacja poprzez swoją treść bezdyskusyjnie zapisuje fundamentalną część historii polskiego hip hopu. Siłą tego niezależnego wydania jest potężna dawka niepublikowanej wcześniej wiedzy bez ekstremalnej cenzury redaktorów naczelnych, którzy decydują co może być zawarte w książce, a co nie. Polski hip hop posiada wiele twarzy to wiedza oparta na faktach, których nie ma w innych tego typu drukowanych źródłach, a nawet w internecie.

Według czytelników

Według czytelników – racjonalnych opiniotwórców – Polski hip hop posiada wiele twarzy to książka ponadczasowa, ponieważ opisuje czasy polskiego analogowego hip hopu zanim pojawił się internet. Każdy kto uważa, że uczestniczy w tworzeniu kultury hip hop, każdy kto jest fanem prawdziwego hip hopu, każdy kto chce dowiedzieć się czym jest prawdziwy hip hop powinien tą książkę posiadać i przeczytać nawet kilka razy, ponieważ w momencie jej wydania stała się ona klasykiem gatunku.

Co w książce?

Na początku książki przybliżamy nasze postacie, aby czytelnik miał świadomość, że wiedza zawarta w niej pochodzi ze źródła, a nie z kałuży. Następnie czytelnik poznaje historię międzynarodowej, hiphopowej organizacji Universal Zulu Nation w Polsce, początki kultury hip hop w Polsce, historię polskiego breakingu (breakdance) oraz jego trzy pierwsze generacje, począwszy od wczesnych lat 80., historię jednej z pierwszych polskich b-girls, zarys historii polskiego graffiti, realia polskiego hip hopu lat 90., historię polskiej muzyki rap i jej transformację, a także jak rodził się polski hiphopowy DJ-ing. Ponadto czytelnik dowie się, gdzie naprawdę hip hop ma swoje korzenie i kiedy datuje się jego powstanie, również w Polsce. Jaka jest idea, filozofia oraz jakie są zapomniane wartości kultury hip hop jako subkultury ulicznej, na czym polega hiphopowa świadomość, jakie są poszczególne szkoły hip hopu, a także jak po wielu latach istnienia i rozwoju wygląda hip hop na tle innych subkultur.

Dla bardziej ciekawskich

Wiele osób w książce zderzy się z informacjami, o których wcześniej nie miało zielonego pojęcia. Dlatego dla bardziej ciekawskich, znających mniej lub więcej termin Universal Zulu Nation z lat 80. i 90., w końcowej części książki umieściliśmy rozdział „Universal Zulu Nation – Fakty”, który sprawił, że Polski hip hop posiada wiele twarzy to pierwsza na świecie książka odsłaniająca ukrywany przez media prawdziwy obraz legendarnej organizacji Universal Zulu Nation, która jako socjalno-religijny gang mający znamiona sekty pod  pretekstem  propagowania pokoju, szacunku, jedności oraz innych wartości stosuje hip hop do rozpowszechniania kontrowersyjnej filozofii islamu na całym świecie, tworząc swoje oddziały w różnych krajach.

Spis treści

  1. Wprowadzenie
  2. O czym tu mowa i kto dobrał słowa?
  3. Kim jesteśmy?
  4. Historia Universal Zulu Nation w Polsce
  5. Hip hop – nasza walka
  6. Początki w Polsce – lata 80.
  7. Breakdance
  8. Jedna z pierwszych prawdziwych polskich b-girls
  9. Następne pokolenia – lata 90.
  10. Polski obraz graffiti
  11. Polski rap
  12. Hiphopowy DJ Maestro
  13. Poprawka na hip hop
  14. Polski hip hop jako subkultura
  15. Trochę lukru i trochę gówna
  16. Podziękowania
  17. Bonus – Puzzle dla wariatów, czyli Universal Zulu Nation – fakty

Bonus w książce

Książka zawiera CD album Zibbster 90′s Baby, który oferuje 18 utworów nagranych w języku polskim i angielskim, natomiast bity zawarte na płycie są w specyficznym klimacie najlepszego okresu w muzyce rap lat 90. czyli okresu golden age, gdy Zibbster przyszedł na świat. Stąd też pomysł na tytuł i okładkę płyty.

„ZIBBSTER – 90’s BABY”

Co na płycie?

  1. 90’s baby (deki Laik killa, prod. Street Sound)
  2. Born to perform (deki BDZ, prod. Street Sound)
  3. Zibbnotyze (prod. 3KG)
  4. Rekonesans (feat. ASK Squad, Łazor, Yeedraz, deki Laik killa, prod. BDZ)
  5. Sick’n’tired (feat. RAW BD, deki Laik killa, prod. Street Sound)
  6. 24/7 (deki BDZ, prod. Kadaf)
  7. Brigin’ it back (feat. Lipson, Yeedraz, deki Laik killa, prod. BDZ)
  8. One love (feat. Aerte, Kozioł T2T, deki BDZ, prod. Crackhouse)
  9. Magic beatbox
  10. Come on (feat. Michalyna, prod. Crackhouse)
  11. Weed i hip hop (feat. Lipson, prod Zbij Gniew)
  12. Świadomość (feat. Liper, Prazy, Zaho, prod. Street Sound)
  13. Erotyk 2 (deki & prod. BDZ)
  14. Rap’n’roll (feat. Kozioł T2T, gitara Divix, prod. CrackHouse)
  15. Knockout (deki Laik killa, prod. Street Sound)
  16. Mind your business (deki Laik killa, prod Sadzik)
  17. Życie z wariatami (deki Laik killa, prod. Street Sound)
  18. Outro – post scriptum (gitara & prod. Michalyna)

NIE PRZEGAP MOŻLIWOŚCI BYCIA UŚWIADOMIONYM