Wprowadzenie do książki

W dobie wirtualnej próżności powstała niezależna książka Polski hip hop posiada wiele twarzy, na którą polskie środowisko hip-hop czekało wiele lat. Autorami książki jest dwóch pionierów polskiego hip-hopu – Sadi i Graff, którzy w polskim hip-hopie byli od zawsze. Polski hip hop posiada wiele twarzy nie jest jednak książką biograficzną, ponieważ książkę biograficzną może napisać każdy. Jest natomiast najbardziej wiarygodnym ogólnym zbiorem informacji na temat początków kultury hip-hop w Polsce oraz jej podstawowych elementów takich jak breaking, graffiti, dj-ing, rap. Siłą książki jest potężna dawka wiedzy bez cenzury oparta na faktach, których nie ma w innych tego typu drukowanych publikacjach, a nawet w Internecie. Każdy, kto uważa, że uczestniczy w tworzeniu hip-hopu, każdy kto chce wyjść z obszaru stereotypów na temat tej kultury, powinien tę książkę posiadać. To klasyk gatunku, który bezdyskusyjnie stanowi fundamentalną część historii hip-hopu w Polsce jako subkultury (the culture) dając możliwość czerpania wiedzy ze źródła, a nie z kałuży. Dla fanów dobrego rapu publikacja zawiera album CD: Zibbster „90’s Baby”.

Od autorów

Wirtualne grupy posiadające w nazwie kluczowe słowa „hip-hop” czy „rap” nie są miejscem na dyskusje typu co to jest kultura hip-hop i jaka jest jej prawdziwa historia w Polsce, ponieważ większość ludzi w tych grupach to internetowi krzykacze od lat zamknięci w komercyjnych dezinformacjach pochodzących z polskich mediów, dla których kultura hip-hop to wyłącznie zmutowany rap dla mas jako komercyjny produkt na sprzedaż podobnie jak disco polo i nic więcej. Dlatego powstała książka Polski hip hop posiada wiele twarzy. Książka została napisana i wydana z myślą o tych, którzy interesują się prawdziwą historią kultury hip-hop w Polsce. W książce nie ma miejsca na cenzurowane wymogi i medialne fantazje, bo hip-hop tego nie potrzebuje. Zwolennicy i poszukiwacze akademickiego stylu pisowni, wykręconych form gramatycznych, bajkowych metafor i literackich porównań mogą być zawiedzeni, ponieważ w książce celowo użyliśmy języka „podwórkowego”, bo hip-hop to subkultura uliczna. Natomiast osoby, dla których hip-hop to wyłącznie klawiatura komputera, Internet i wirtualny rap, mogą nie być emocjonalnie gotowe na intelektualne zrozumienie przekazu książki i niektórych zagadnień w niej zawartych, a także mogą mieć problemy z oswojeniem się z tym, że informacje zawarte w książce są prawdą. Wiele osób uważa, że w czasach bez Internetu hip-hop w Polsce nie istniał, tylko były podejmowane znikome próby tworzenia tej kultury, co jest śmieszne. Dlatego w książce kładziemy nacisk na zrozumienie czasów bez Internetu na szerokości geograficznej jaką była kiedyś polska komunistyczna „Kambodża” chronologicznie opisując powstawanie czterech elementów kultury hip-hop na polskim podwórku, które były aktywnie tworzone przez wielu polskich pionierów pojawiających się w książce. Polski hip hop posiada wiele twarzy to prawdziwa, niekomercyjna historia kultury hip-hop w Polsce, która dociera do indywidualności otwartych na wiedzę i fakty. To całkiem inna historia niż te, które wielu zna z YouTube od swoich ulubionych raperów, bo hip-hop w Polsce… No właśnie.

NIE PRZEGAP MOŻLIWOŚCI BYCIA UŚWIADOMIONYM